perjantai 27. toukokuuta 2011

Parvekeprojekti: näkösuoja

Parveketuunaus etenee! Mulla on ollut hautumassa ongelma, miten tuoda näkösuojaa parvekkeelle. Poraaminen ja muu olisi syytä pitää minimissä (vuokra-asunto) ja koko parvekkeen kattaminen vaikkapa sälekaihtimilla ei houkuttele (jälleen: vuokra asunto, sekä kallista!) 


Työkavereiden konsultaatioiden jälkeen ja viherpihoilla piipahtamisen jälkeen kaikki mun löytämät säleiköt tai pajusysteemit tuntuivat jotenkin liian hankalilta. Ja niihin puukehikoihinhan on tapana kasvattaa jotain kasvia kiemurtelemaan, mutta koska mun vihertaidot on lievästi sanottuna alkeelliset - ei houkuttelevaa sekään. Onneksi alitajunta pelasti mut toissapäivänä ja muistutti muutamasta kaapeissa jemmassa olleista tarvikkeista. Ja ei muuta kuin hommiin!

Alkutilanne (kuvasta puuttuu normaalisti parvekkeella sauhutteleva naapurin herrasmies...)



Tarvikkeet: rautalankaa, ohut bamburima (kaapin perältä, jonkun edellisen idean jäämistöä) ja Ikean ohut halpisverho (ylijäämää kaapista). Lisäksi uudishankintana paketti kivenmuotoisia pöytäliinan painoja.




Työpaikan kirppikseltä löytyi hienot kotitossut! Ja kuvassa myös lahjomaton todiste mun viherkasvirajoittuneisuudesta. (Kyllä. Se hieno perunanarsissi on mennyttä ja tuossa nurkassa.)


Ja takaisin projektin pariin. Bamburiman kiinnitys parvekelasien yläosaan rautalangalla. 


Valmis!

2 kommenttia:

  1. Kiitos vinkeistä! Tarra näyttää hyvältä! Ja toimii. Jos kyllästyt niin ainakin Kodin Ykkösessä (toki muuallakin) on myös suht edullisia tekstitarroja. Taidanpa itse asiassa lähteä vähän Lielahteen pyörähtämään... :)

    Mulla on siis ihan samat ongelmat, eteisen ovessa karmean näköinen monttu joka näkyy heti sisään tullessa ja samaten olen miettinyt jonkinlaista osittaista näkösuojaa partsille, kunhan nyt saisin ensin ne lasit sinne... Ja ne tavis puukehikot/ristikot sun muut olen hylännyt ihan samoista syistä - kuinka ollakkaan ;)

    VastaaPoista
  2. Ole hyvä, hyvä jos ideat innostaa! :) Mä olen surffaillut netissäkin muutamilla sisustustarrasivuilla, vain taivas on noissa teksteissäkin rajana. Löysitkö Lietsusta jonkun kivan? :)
    Mä olen oikein tyytyväinen tohon viritelmään, ja mikä parasta ei ollut todellakaan kallis... Eikä ruma rimaviritys. :)

    VastaaPoista

Voit kommentoida anonyyminä, nimimerkillä tai rekisteröitymällä lukijaksi/Googlen tililläsi.
Ilahdun kovasti kommentistasi :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...