torstai 31. lokakuuta 2013

Blogitomaattipiirakkaa


Kokkausinnostukseni on riippuvainen muuten vallitsevasta (työ)kiireen määrästä. Katsoin TV2:n Blogistanian jaksoa, jossa oli esittelyssä Isyyspakkaus-blogi. Jaksossa esiteltiin tomaattipiirakka, jota kirjoittajan perheessä tehdää arkiruokana. Jostain syystä ajatus tomaattipiirakasta alkoi puhutella minua, ja kun sain viikonloppuna ystävän kylään päätin testata tomaattitäytteistä piirakkaa.

Isyyspakkaus-blogissa on hieno ohje, jossa on mm. hyvä perus pohjan resepti. Kurkatkaa sieltä, minä nimittäin oikaisin hieman ja käytin lopulta ihan valmistaikinaa kaupan pakastealtaasta. Täytteeksi laitoin tomaatteja, kuullotettua sopulia, kirsikkatomaatteja puolitettuna (päälle koristeeksi), hienonnettua oreganoa ja basilikaa ja emmental-juustoraastetta.




Lisukkeena vihreää salaattia, vuohenjuustokuutioita sekä marinoitua punasipulia. Marinoitu punasipuli sai kiitosta ja oli kiva lisäke.

Kiitos tomaattipiirakkainspiraatiosta Isyyspakkaukselle! :)

"Blogitomaattipiirakka", onko tullut testattua?

6 kommenttia:

  1. Oi nam miten hyvän näköistä :) mun silmät iski ensimmäisenä nuihin ihaniin Iittalan Kastehelmi astioihin. :) muutama vuos taaksepäin mä en voinu kuvitellakaan, että pitäisin tuosta sarjasta, vaikka Iittalan astioita omistan. Nyt olen rakastunu tuohon sarjaan ja kohta Kastehelmiä löytyy mun astiakaapista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja jotenkin ihan tosi hyvän makuista! Vaikka ainekset on tosi simppelit... Ehkä just siksi! Noi kastehelmet on mun mielestä myös tosi ihania. Onneksi lähikauppa on Valintatalo, ja arvaa vaan olenko käynyt keräämässä sieltä tarroja että pääsisin ostamaan alehintaan (lautasia nyt ainakin!) :D Sama suunnitelma sulla?

      Poista
    2. Mä en ole tarroja keräillyt, kun Valintatalo ei ole tässä lähellä :) mä aattelin jossain vaiheessa lähteä Iittalan outlet myymälään, jos 2-laadusta löytyisi kastehelmeä :)

      Poista
    3. Joo, outlet on hyvä. Jostain syystä muuten Riihimäen ABC:n Iittalan Outletista saa S-bonusta! Mikä väri sulla on mielessä? Noista tuikuista tulee niin kaunis varjo pöytään...

      Poista
    4. Mä tykkään siitä mattapintasesta tuikusta, se on todella kaunis :) ostan sellaset heti, kun tulee mahdollisuus. Tykkään myös siitä tummasta väristä, sellanen todella tumman ruskea. Sen väriset lautaset ja jälkiruoka kupit on myös ostoslistalla :)

      Poista
    5. Yhdellä mun kaverilla on niitä tummanruskeita,ja ne on ihan tosi hienoja! :)

      Poista

Voit kommentoida anonyyminä, nimimerkillä tai rekisteröitymällä lukijaksi/Googlen tililläsi.
Ilahdun kovasti kommentistasi :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...